- Nem szabadna, hogy 2019-ben bárkinek is választania kelljen a között, hogy szeméttel fűt vagy megfagy - tette hozzá Komlósi Csaba, az LMP egri önkormányzati képviselője, az Egységben a Városért nevű közös ellenzéki képviselőcsoport vezetője.
Komlósi Csaba szerint a probléma országos szintű megoldást igényel, az önkormányzat lehetőségei korlátozottak, de a lakossági tájékoztatásban és szemléletformálásban többet lehetne tenni. Például abban, hogy a kerti hulladék elégetése helyett a komposztálást népszerűsítsék.
Az LMP-s poitikus szerint a kipufogógázok problémáját olyan közösségi közlekedés megteremtésével oldhatná meg Eger, amely az autózás valódi alternatívájaként jelenne meg, és amely miatt az emberek szívesen ülnének inkább buszokra.
- Egerben évek óta nem fejlődik a tömegközlekedés. Nincs utastájékoztató rendszer, nincs elektronikus jegyvásárlási lehetőség. Arról nem is beszélve, hogy a belvárosban is közlekedő autóbuszok károsanyag-kibocsátása viszonylag magas, vagyis korszerűbb, például elektromos járművekre lenne szükség - mondta Komlósi.
A képviselő megemlítette, hogy 2012 szeptemberében adták ki Eger polgármesteri hivatalának megbízásából íródott "Eger Megyei Jogú Város Éghajlatváltozási Stratégiája" című dokumentumot, amely az akkor már hat éve a fideszes Habis László polgármester által vezetett önkormányzat terveit tartalmazta.
Ebben a középtávú, vagyis a 3-5 éven belül, azaz legkésőbb 2017-re megvalósítandó célkitűzések között szerepelt az egri trolibusz-közlekedés megteremtése, vagyis az, hogy árammal működő autóbuszok járjanak a városban, ami jelentősen csökkentette volna a légszennyezést. Ám a terv nyom nélkül elsikkadt.