2022. május 18., Erik Alexandra

Eger ügye

#eger #tömegközlekedés #volánbusz #buszbérlet #kedvezmény

Kedvezményes buszozás Egerben: fontos tudnivalók a bérletekről és ellenőrzésükről

Barna Benedek 2022.01.18. 16:58

Több felmerülő kérdést is megválaszolt az önkormányzat és a Volánbusz.

 

Januártól az egriek számára szinte ingyenessé vált a helyi tömegközlekedés: ezer forintért vásárolhatnak éves buszbérletet. Néhány nap után – arra hivatkozva, hogy voltak visszaélések – bejelentették, hogy a Volánbusz szigorít, így a béretvásárláskor és a járatokon is ellenőrzik, hogy jogosult-e az illető a kedvezményes utazásra. Az EgerInfo portálon ennek kapcsán most megjelent egy cikk, amely a fontosabb felmerülő kérdéseket válaszolja meg az önkormányzat ás a Volán tájékoztatása nyomán.

 

Pontosan mi szükséges a bérlet kiváltásához?

 

Két igazolványra van szükség: a lakcímet igazoló hatósági igazolványra és a személyazonosság igazolására alkalmas fényképes okmányra.

 

Milyen számot kell ráírni a bérletre?

 

A szolgáltató által kiállított bérletigazolvány (legyen az dolgozó, tanuló vagy nyugdíjas), egy személyazonosság igazolására alkalmas fényképes okmány vagy egy diákigazolvány számát fogadja el a busztársaság. Ezek valamelyikét kell a bérleten feltüntetni, attól függően, milyen típusú igazolvány áll rendelkezésre.

 

Mi történik, ha év közben valakinek megváltozik a személyi igazolvány száma?

 

Amennyiben a tulajdonos személyi igazolvány száma a szolgáltató által kiállított bérletigazolványra került feltüntetésre, ebben az esetben a bérletigazolvány cseréje 100 forintért, valamint a bérlet visszaváltása és új bérlet kiadása (a megváltozott bérletigazolvány szám miatt) 20 százalékos kezelési költség felszámolásával a pénztárakban történhet meg.

 

Amennyiben a tulajdonos személyi igazolvány száma a bérleten került feltüntetésre, ebben az esetben a pénztárakban csak a bérlet visszaváltását és új bérlet kiadását szükséges kezdeményezni, amely 20 százalékos kezelési költség felszámolásával jár.

buszkozl-wiki
Kép forrása: Wikipédia

 

Kik ellenőrizhetik a bérletet, a jogosultságot?

 

Hogy a vásárló jogosult e kiváltani a bérletet (a lakcímet igazoló hatósági igazolvány és személyazonosság igazolására alkalmas fényképes okmány alapján) az értékesítésekor a pénztárosok és a megbízott ügynöki partnerek, valamint fedélzeti ellenőrzés során az ellenőrök minden esetben, az utas buszra történő felszállásakor pedig a járművezetők szúrópróbaszerűn ellenőrzik majd.

 

Kérhetnek-e az ellenőrök személyi dokumentumokat, és ha igen, akkor melyeket?

 

Az ellenőrök jogosultak az igazolványok elkérésére és ellenőrzésére. Az ellenőrzés során a lakcímet igazoló hatósági igazolványt és a személyazonosság igazolására alkalmas fényképes okmányt kérik el és állapítják meg a jogosultságot azok alapján.

A kedvezményes tömegközletés bevezetésével együtt a buszmenetrend is változott Egerben. Az új menetrendek és a vonalhálózat elérhető a Volán honlaján, EZEN A LINKEN (a 2022. január 1-én érvényes menetrend megtekintéséhez a vonal egyik célirányára kell kattintani, majd kiválasztani a január 1-től érvényes menetrendi időszakot).

Csatlakozzon Eger legnagyobb online közösségéhez, legyen tagja tematikus Facebook-csoportjainknak is! Találkozzunk az Egri ügyek csoportban is, már csak egy kattintás!
Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló