Eger kimarad az országos vasúti fejlesztésekből
Továbbra sem lesz könnyebb és kényelmesebb vonatoznunk.
Egy sor vasúti fejlesztésről döntött az Orbán-kormány a Magyar Közlöny szerint. A teljesség igénye nélkül megújul
- a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasút részben a Varsóba menő vasútvonal fejlesztéseként
- fejlesztésként szerepel a Rákos - Nagykáta - Újszász - Szolnok, a Cegléd - Kiskunfélegyháza - Szeged, valamint a Szeged - Szabadka vasútvonal
- Zalaegerszeg - Rédics (- Lendva - Beltinci)
- Kelenföld - Budaörs (Törökbálint)
- Nagykáta - Újszász
- Kiskunfélegyháza - Szeged-Rendező pályaudvar
- Debrecen - Füzesabony vasútvonal
Hogy mi a furcsa a felsorolásban? Az, hogy Eger hiába megyei jogú város és megyeközpont, egyelőre elkerülik a vasúti fejlesztések. Pontosabban csak a fejlesztések negatív hatásai nem kerülik el: mint az Egri Ügyek megírta, jövőre gyakorlatilag ellehetetlenül az Eger-Budapest közlekedés a Pest megyében zajló felújítási munkálatok miatt.