2024. május 1., Fülöp Jakab

Mindenki ügye

#országgyűlési választás #média #népszavazás #választás 2022

A választásra nem, csak a "gyermekvédelminek" nevezett, homofób népszavazásra buzdítanának a Fidesz-közeli lapok

Nagy Donát 2022.02.09. 15:47

Az Állami Számvevőszéknél kellett regisztrálni, hogy az egyes felületek befogadnak-e politikai hirdetést. A Fidesz holdudvarába tartozó szerkesztőségek ezt a választásokra vonatkozóan nem tették meg, de a melegellenes törvény kapcsán ezerrel felpöröghetnek majd.

 

Alig két hónap van hátra a választásokig, azaz hamarosan nagyon sok felületen fogunk találkozni politikai pártok választási reklámjaival.

Hivatalosan azonban a Fidesz-közeli szerkesztőségek nem adhatnak le politikai célú reklámokat.

A politikai hirdetéseket az Állami Számvevőszék (ÁSZ) hivatott szabályozni. A dolog úgy működik, hogy amelyik szerkesztőség szeretne ilyen reklámokat közzétenni, annak ezt előre jeleznie kell az ÁSZ felé. A kiadóknak el kell küldeniük az árlistákat, amit aztán az ÁSZ a weboldalán közzé is tesz.

 

Az Állami Számvevőszékhez rengeteg szerkesztőség, vagy az adott online oldal reklámjainak értékesítését végző ügynökség jelentkezett, hogy csak pár példát említsek: 168 óra, Adaptive Média (pl. 444, Mfor), ATV, Azonnali, Blikk, Celldömölki Média, Central Médiacsoport (pl. 24.hu), Egri Ügyek, Élet és Irodalom, Formula.hu, HVG, JövőTV, KecsUP, Klubrádió, KPSVR, Magyar Hang, Magyar Narancs, Népszava, Nyugat Média, RTL Magyarország, Savaria Fórum, Ugytudjuk, Vasvári Újság, de a sort még lehetne folytatni, a teljes lista itt megtalálható az Országgyűlési választás 2022 résznél.

 

Azaz se a kormányközeli KESMA/Mediaworks lapcsalád nem él a lehetőséggel, se más Fidesz-közeli lap elvileg nem tehet majd közzé a választásokkal kapcsolatos politikai hirdetést. Így ezek nem csak a Vas Népéből és annak online felületéről, hanem a Kisalföld hasábjairól éppúgy hiányozhatnak majd, mint mondjuk a szombathelyi Frisss vagy a győri Győr+-ról.

 

Persze tudjuk, ma már nem csak egyértelmű és jelzett hirdetésekkel tud embertömegeket rávenni az állampárt szinte bármire, de az mégiscsak fordulat lenne a magyar médiában, ha a Fidesz konkrét hirdetésekkel már nem vesződne.

orbán-magyar-nemzet-ov-fb
Kép forrása: Orbán Viktor / Facebook

A választásokkal egybekötött és gyermekvédelminek hívott, valójában melegellenes népszavazással kapcsolatban azonban már más a helyzet. Ugyanis

a homofób kérdéseket tartalmazó voksoláshoz kapcsolódó "reklámokra" már bejelentkeztek a kormánypárti szerkesztőségek is.

Így például az "óvodásokat nemátalakítással nyaggató aktivistákról" szóló politikai hirdetéseket közölhet például a Frisss Média, a Győr+, az egész Mediaworks birodalom (pl 888, Kisalföld, Magyar Nemzet, Nemzeti Sport, Ripost), a New Wave Media Group (pl. Origo), Pestisrácok, Szuperinfó, Vas Népe (csak nyomtatott) is, a teljes lista szintén itt böngészhető a Népszavazás 2022 résznél.

 

A Társadalmi célú reklám, vagy a Közérdekű közlemény lehet a kiskapu?


Politikai hirdetésen kívül persze lehetőség van Társadalmi célú reklámot, vagy Közérdekű közleményt is közzé tennie a szerkesztőségeknek, emögé azonban nehezen lehetne bebújtatni a választási reklámokat.

 

A Médiatörvény szerint ugyanis ezek nem minősülhetnek politikai reklámnak, vagyis politikai párt, mozgalom népszerűsítését nem foglalhatják magukban. Persze Magyarországon bármi lehetséges.

 

(Via ugytudjuk.hu)

Csatlakozzon Eger legnagyobb online közösségéhez, legyen tagja tematikus Facebook-csoportjainknak is! Találkozzunk az Egri ügyek csoportban is, már csak egy kattintás!
Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló