Lezártak egy egri útszakaszt, nagy a zavar a környéken
Most, hogy felmerült annak a lehetősége, hogy hamarosan bezárhat az egri, Katona téri parkolóház összeszedtük, hogy a megnyitása óta milyen előnyeit és hátrányait tapasztalhatták az egriek illetve a városunkba látogatók a sokat vitatott Katona téri parkolóháznak. Azután kitérünk a bezárás utáni előnyökre és hátrányokra is.
Előnyök a bezárás előtt
- 130-140 parkolóhely a belvárosban
- tudott segíteni a kritikus időszakokban (piac, nagybevásárlás, ügyintézős roham időszakában stb.)
- szép kilátás a legfelső szintről
- valaki jól járt a pénzügyi konstrukcióval
Hátrányok a bezárás előtt
- átlagos kihasználtsága alacsony maradt mindvégig
- érdemben alig enyhített a belvárosi parkolási gondokon
- nagyobb méretű járművel használhatatlanok, elérhetetlenek a felsőbb szintek
- havi 6 millió forintba került korábban a bérleti díj, ami az utóbbi időben „már csak” 4,5 millió volt – de az is szerződés nélkül
- az önkormányzat alapfeladata a parkolás biztosítása, amit kiadott az EVAT-nak, aki üzemelteti, de az önkormányzat meg neki nem fizet a helyette elvégzett munkáért
- első perctől kezdve nem volt tiszta az egrieknek, hogy miért ilyen minőségben és konstrukcióban kell egy ilyen parkolóház
- ronda épület
Előnyök a bezárás után
- havi több milliós megtakarítás az EVAT-nak a bérleti díjon keresztül, így az önkormányzatnak is
- egy évek óta tartó huza-vona lezárulna, tiszta helyzet állna elő
- talán többeket késztet az „ingyenes” tömegközlekedés használatára, legalábbis a belváros eléréséhez
- üzemeltetheti akár a tulajdonos is, vagy más üzemeltetőt kereshet
Hátrányok a bezárás után
- rengeteg autót szabadít a belvárosi parkolóhelyekre, főleg a kritikus időszakokban (piac, ügyintézés, nagybevásárlás stb.)
- egyelőre nem látszik, hogy kiválthatná más parkolási megoldás – Kertész úti parkolóház messze van
- ronda épület
Várjuk a hozzászólásokban olvasóink meglátásait!
indexkép: Tv Eger