Megérkezett az idei első hó
2020 nyarán, az M25-ös átadását követően jelentette be Nyitrai Zsolt, a térség parlamenti képviselője, hogy megépülhet az Egert elkerülő út, elkezdhetik a beruházás tervezését. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) tavaly decemberi tájékoztatása szerint egy körülbelül 16 kilométer hosszú, kétszer egy forgalmi sávos, a hevesi megyeközpontot keletről elkerülő másodrendű főút nyomvonalfolyosóit vizsgálják.
A NIF szerint a teljes elkerülő úton várhatóan tizennégy csomópont épül, a tervezés során ki kell térni az elkerülő út helyi, városi úthálózatához való csatlakozási lehetőségekre, az országos közutak kapcsolatának megteremtésére, valamint a 25. sz. és 24. sz. főutak közvetlen kapcsolatának megteremtésére is. A tehermentesítő út célja nem elsősorban a város teljes elkerülése, hanem nagyobbrészt az Egerbe tartó, onnan induló és a városrészek közötti utak kiszolgálása.
A tervezés tehát már zajlik, Nyitrai pedig szerdán a közösségi oldalán azt is bejelentette, hogy már miniszterelnöki szinten egyeztet a kérdésben. A képviselő új közös célnak nevezte az Egert elkerülő út megépítését, de egyúttal azt is jelezte, hogy egyelőre "egy hosszú út kezdetén vagyunk".
Arra tehát valószínűleg még sokat kell még várni, hogy ténylegesen el is készüljön a város átmenő forgalmát csökkenteni hivatott elkerülő: a nyomvonal eltervezését követően egyébként még jó darabig eltart a kivitelezés megtervezése és az engedélyezés, a NIF vezérigazgatója korábban úgy nyilatkozott, hogy "ideális esetben" 2025-ben indulhat el maga az útépítés.
(Indexfotó: Komka Péter / MTI)