Adót emelne az önkormányzat, de az egri óvodások részére már nem jut mikuláscsomagra
Az Eszterházy Károly Egyetem a „Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében” című pályázat elemeit még 2017. május 1-én indította útnak, most pedig számba vette az eddig elért eredményeket.
Szerdai közleményükben azt írják:
– Hozzájárultak a magyar felsőoktatási rendszer teljesítményének fokozásához és hozzáférhetőségének javításához; a határon túli, Kárpát-medencei felsőoktatási intézményekkel való együttműködések megvalósításával. Támogatták a hallgatók tudományos műhelyeit és programjait. Tehetségsegítő programokat szerveztek, a hallgatóknak lehetőséget és anyagi hátteret biztosítva a tudományos fejlődésre.
– Segítették a hátrányos helyzetű hallgatók felzárkóztatását, illetve a lemorzsolódásban veszélyeztetteket tanulmányi és életvezetési tanácsadással, tanulási technikákkal, ösztöndíjakkal, idegen nyelvi képzésekkel, felzárkóztató kurzusokkal.
– Fokozták a képzések és gazdasági igények közötti kapcsolatokat, javítottuk a hallgatók munkaerő-piaci kompetenciáit és gyakorlati készségeit a térség gazdasági szereplőinek, bevonásával.
– Fejlesztették könyvtári szolgáltatásikat, egységes integrált könyvtári rendszert hoztak létre, az egyetemi archívum repozitóriumait digitalizálták.
– A hallgatói szolgáltatásaik területén a Kortárs Mentálhigiénés Tanácsadó Iroda (KoMeTi) kortárs segítő, mentálhigiénés tanácsadó, és életvezetési tanácsadó gyakorlata példaértékű a magyar felsőoktatási rendszerben. Ennek megerősítése, és a humánerőforrás fejlesztése (pszichiáter, pszichológus) kiemelt fontossággal bírt, s jelentősen hozzájárult a hallgatók tanulmányi, életvezetési nehézségeinek kompenzálásához. A távolléti oktatás érdekében, a levelező tagozatos hallgatóink lemorzsolódásának csökkentése érdekében közel száz online tananyagot készítettek az egyetem oktatói.
– A nemzetközi szerepvállalásukat erősítették, ennek egyik fókusza a határon túli intézményekkel ápolt szoros kapcsolat. Közös tananyagok megírására, közös képzések akkreditációjára került sor.
– Oktatóik felsőoktatás-pedagógiai kompetenciájának, oktatásmódszertani felkészültségének (gyakorlat- és a hallgatói munkavégzés központú) fejlesztését szolgálják a projekt során kidolgozott továbbképzési programjaink, tréningjeik. Az angol nyelvű képzések iránti kereslet növekedése lehetővé és szükségessé tette oktatóik idegen nyelvi képzését, továbbképzését mind hazai, mind anyanyelvi környezetben.
– Erősítették a társadalmi szerepvállalást a hallgatók körében és hozzájárultunk az aktív testmozgást végző hallgatók számának növeléséhez.
Emellett az egyetem hallgatói és a környezetünkben élő más fiatalok egészségtudatos életmódjához és a szabadidő hasznos eltöltéséhez sportrendezvények megszervezésével, támogatásával, sportegyesületek fenntartásával is hozzájárulni kívántak. Valamennyi karon nappali tagozaton tanuló hallgató számára bevezetésre került a kötelező testnevelés.
Azt írják, hogy bár a projekt véget ért, a munka folytatódik az Eszterházy Károly Katolikus Egyetemen, hiszen a fenntartóváltással az egyetem fő célkitűzései nem változtak. Az egyetem Szenátusa augusztus 1-jén fogadta el a következő négy év intézményfejlesztési tervét, melyben további törekvéseket fogalmazák meg a minőségi oktatás, a hallgatói szolgáltatások fejlesztése területén.