2024. április 26., Ervin

Eger ügye

Újra járható két irányból a Sas út Egerben, egyelőre vége az építkezésnek

2019.11.30. 00:00

Átadták az uniós pénzből is finanszírozott beruházás egy szakaszát, de a munkálatok hamarosan folytatódni fognak.

 

Teljes egészében megújult, illetve megújul Eger egyik igen fontos összekötú útja, a Sas út, amelynek felújítás alatt álló egyik szakaszát hamarosan átadják a forgalomnak. Az önkormányzat közleménye szerint a terület mára egészen más arcát mutatja: nem csupán új útpálya és kétoldali, díszkövezett járda, hanem ezzel együtt zárt csapadékcsatorna és védett kerékpárút szolgálja az egriek, a városba látogatók közlekedését a beruházást követően.

 

A projekt teljes költségvetése bruttó 2 milliárd 371 millió forint, ami az Európai Unió társfinanszírozásában valósul meg. A beruházás bfejezési határideje 2020. július 31.

 

A Sas út I. ütemének rekonstrukciós munkája magába foglalja:

 

1.Útfelújítás, kerékpárút- és járdaépítés, és zöldfelületek rendezését

2.Az Eger patak hídszegély és korlát felújítását

3.A csapadékvíz-elvezetést zárt csatornákkal

4. A Sas úti ivóvíz gerinc- és bekötővezetékek cseréjét, a termálvízvezeték cseréjét a Sas út alatt

5. A szennyvízcsatorna lokális javítási munkáit

6.Gáz leágazó vezetékek cseréjét

7.Vasúti csomópont felújítása, gyalogos és kerékpáros átvezetéssel

 

A Sas út a vasútállomás és Eger patak közötti szakaszon „faltól-falig” megújult. A kapubehajtókat mindkét oldalon az új járda kialakításához illeszkedő módon újították fel. Az utca páratlan számozású (északi) oldalán a nyílt csapadékvíz-elvezető árkot befedték, s helyette földalatti, 600-800 mm-es, beton csapadékvízcsatornát telepítettek, melynek aszfalt burkolata új kerékpárút-szakaszként szolgálja majd a bringásokat. Az útfelújítás összesen 780 méteres szakaszt érint, a kerékpárút pedig mintegy 800 méteren épült meg, becsatlakozva az észak-déli hálózatba. 

 

Az eredeti I. ütemre vonatkozó szerződés kiegészítéseként a vasúti csomópont felújítása is megtörténik, amely tartalmazza a járda és kerékpárút vasúton történő önálló átvezetését.  Az alapszerződés szerinti munkák vonatkozásában módosításra kerülnek a rávezető szakaszok, amely alapján a Sas út déli oldalán a Puky Miklós utca és az Ady Endre utca közötti szakaszon, 120 méteren kiépítendő egyirányú kerékpárút helyett az északi oldalon a közel 100 méteres szakaszon épül ki a kétirányú kerékpárút második forgalmi sávja és a vasúti átvezetés.

 

 

A módosítás közlekedésbiztonsági szempontból előrelépést jelent, hiszen ezáltal a vegyes forgalom a vasúti átvezetésben is megszűnik, mivel a járda és kerékpárút fényjelzővel, sorompóval és korlátlemekkel oly módon biztosított, hogy tilos jelzésnél a kerékpárosok véletlen behajtását sem teszi lehetővé a vasúti pályára. További műszaki indoka a vasúti átjáró beemelésének, hogy az I. ütem építési engedélyében előírt kötelezettséget – miszerint az új kerékpárútnak a meglévő hálózathoz kapcsolódnia kell – közlekedéstechnikai és közlekedésbiztonsági szempontból a fenti megoldás szolgálja leginkább.

 

A Sas utat érintően a fejlesztés folytatódhat: a második ütem megvalósításához rendelkezésre állnak a kiviteli tervek, jelenleg folyamatban van a közbeszerzés kiírás előkészítése. Ennek eredményeként megújulhat az utca nyugati része a vasúti átjárótól a Mátyás király útig, amellyel a déli városrész egységes közlekedésfejlesztési programja valósulhat meg.

 

Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló