A Lenkey-ház brutális túlárazás a rendőrségnek is feltűnt, elrendelték a nyomozást
Az Andornaktályán áthaladó út minősége évek óta hagy némi kívánnivalót maga után, de az utóbbi időben már-már kritikán aluli a burkolat minősége. Pedig nagyon sok autó közlekedik ezen az úton.
A Heol.hu próbálta körbejárni a témát, és megkérdeztek több esetleges felelőst arról, mik is az okok és mit lehetne tenni. A portál megkereste a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, ahonnan egyebek közt azt a választ kapták "a területileg illetékes egri mérnökség munkatársai az elmúlt két évben csaknem 60 tonna aszfaltot használtak fel a szakasz burkolatjavítási munkáihoz". A társaság szakemberei folyamatosan javítják a burkolatot, tavasztól pedig már melegaszfalttal is foltoznak, de a kátyúzási munkákon túlmutató, teljes körű felújítási munkák külön hazai vagy európai uniós forrásokból valósulhatnak meg.
Fotó: Google Street View
Ahhoz, hogy ennyire rossz az andornaktályai út, az is hozzájárul, hogy gyakoriak a csőtörések. A Heves Megyei Vízmű Zrt. arról tájékoztatta a Heol.hu-t, hogy "az előző évekhez képest például 2018-ban duplájára emelkedett a csőtörések száma, ekkor több mint húsz meghibásodás történt. Ez a kiugró hibaszám a csőhálózat életkorán túl összefüggésben áll az út rossz állapotával, az akkori magas teher- és építési forgalommal. Ezt igazolja, hogy az elmúlt évben ismét a korábbi esztendők átlagát mutatja a hibastatisztika. Kilenc csőtörés történt 2019-ben a Rákóczi úton, tavaly ősz óta pedig egy sem".
De hiába a csökkenő szám, a csőtörések nyomot hagynak az asztaltban is, hiszen fel kell bontani az utat, utána meg jöhet a kátyúzás.
A problémák tehát adottak, már csak az érdemi megoldás hiányzik.