2024. március 1., Albin

Riasztó

#heves megye #statisztika #közlekedési baleset #személyi sérülés

Nőtt a súlyos sérüléssel járó és halálos balesetek száma Heves megyében tavaly

Barna Benedek 2022.01.19. 15:41

Amellett, hogy történtek változások is a baleseti statisztikákban, van olyan, ami állandó.

 

Az elmúlt esztendő január 1. és november 30. közötti időszakának nyilvántartásba vett adatai arról tanúskodnak, hogy szűkebb hazánk közútjain 460 olyan baleset történt, amelyekben megsebesültek a forgalomban résztvevők – írja a heol.hu.

 

A lapnak Meggyesfalvi Tamás rendőr alezredes, a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának a vezetője a statisztikával kapcsolatban elmondta: ez a szám éppen 2,1 százalékkal kevesebb, mint amennyi 2020-ban volt, amikor 470 iyen eset történt.

Nyolc százalékkal, vagyis 137-ről 148-ra nőtt a súlyos, viszont 8,1 százalékkal mérséklődött 321-ről 295-re a könnyű sérüléssel járt esetek aránya. A vizsgált időszakban összességében 656 ember sebesült meg útjainkon. 

Sajnos a tavalyelőtti 12-nél öttel több, azaz 17 halálos balesetnél kellett helyszínelniük a közlekedésrendészet munkatársainak Heves megyében. Sajnos, az elhunytak száma is több volt a 2020-ban regisztrálthoz képest, azaz az akkori 13 után tavaly 20 halottja volt a karamboloknak, gázolásoknak, kicsúszásoknak.

 
A legtöbb bajt a gyorshajtás okozza

 

A rendőr alezredes elmondása szerint a közúti közlekedési baleseti okok dominanciájában lényeges változás nem történt.

Az előző esztendőben is, akárcsak a korábbi években, a sebesség helytelen megválasztása, azaz a gyorshajtás áll a képzeletbeli dobogó felső fokán, 214 alkalommal.

A második legjellemzőbb baleseti ok 98 balesetnél az elsőbbségi szabályok be nem tartása volt. Harminc ügyben a kanyarodási szabályok megszegése miatt történt baj, míg 28 esetben a követési távolság be nem tartása, 19 alkalommal az előzési szabályok figyelmen kívül hagyása, 13 esetben pedig a gyalogos szabályok megszegése miatt. 

pikrepo-ütközés (2)-
Fotó: pikrepo.com

9-szer fordult elő, hogy elaludt a járművezető, továbbá a közlekedő akadályozta az egyenesen haladó járművet. Feljegyeztek még a balesetet kiváltó okok között műszaki hibát, rosszullétet, szabálytalan hátramenetet, tilos jelzésen való áthaladást, szabálytalan megfordulást, sávváltást és -kikerülést, az úttest baloldalának szabálytalan igénybevételét, valamint figyelmetlen vezetést is. 

A vizsgált időszakban az előzési, elsőbbségi és gyalogos szabályok megszegése és a figyelmetlenség miatt bekövetkezett esetek száma mutat emelkedést a megelőző év azonos időszakához képest, míg a többi ok esetében csökkenés tapasztalható

– tette hozzá Meggyesfalvi Tamás.

 

Kevesebben okoztak ittasan balesetet
 

49-ről 40-re csökkent azoknak az ügyeknek a mennyisége, amikor ittasan okoztak ütközést vagy gázolást, de ez a szám még így is magas ahhoz képest, hogy zéró tolerancia van a szeszes italt fogyasztó sofőrökkel szemben. Így végül is minden tizenegy és feledik sérüléses balesetben játszott szerepet az alkohol. Ezek közül huszonnégy eset személyautó, kettő tehergépkocsi sofőrje, hat segédmotor-kerékpáros, négy biciklis, három gyalogos, egy pedig motorkerékpáros rovására írható.

 

Többségben vannak a szabálytalan autóvezetők

 

A heol.hu cikke szerint a mutatók vizsgálatából kiderül: a legtöbb közúti közlekedési baleset (331 eset) továbbra is a személygépkocsival hajtók szabályszegése miatt következett be. Az autósok mellett a motorosok (45 eset), a kerékpárosok (21 eset), a mopedesek (20), a teherautósok (19 eset), a gyalogosok (13 eset), az autóbusz-vezetők (5 eset) és a vadon élő állatok (6 eset) idéztek elő balesetet a vizsgált időszakban. A balesetokozók közül a motorosok esetében (33-ról 45-re) és a mopedeseknél (14-ről 20-ra) tapasztalható ugrásszerű emelkedés. 

 

A megyében 37 olyan közlekedési baleset következett be, amelynek gyalogos is szereplője volt, ezek közül 13-nál maga a gyalogos volt a baj kiváltója, a többinél viszont vétlen félnek bizonyult. Kerékpárosok a megye 45 személyi sérüléssel járó közlekedési balesetében voltak érintettek, ebből 21 esetben ők okozták, 24-szer viszont a biciklisek voltak a vétlen résztvevők. 

accident-ged-
Fotó: pixabay.com

A megyének nincs "baleseti gócpontja"

 

Az összes karambol, gázolás és kicsúszás közül 220 következett be lakott területen – a legtöbb (47) Egerben, míg Gyöngyösön 37, Hatvanban pedig 33 volt –

míg a többi a településeken kívül.

Ugyanakkor azt is megállapítottuk az elemzés során, hogy a településeken konkrét baleseti gócpont nem fedezhető fel.

– jelentette ki a szakember, hozzátéve: a lakott területen belüli balesetek legjellemzőbb oka az elsőbbségi jog meg nem adása volt.

 

Az M3-as autópálya jelenleg a legnagyobb forgalmú útszakaszunk, ezen megyénk területén a vizsgált időszakban 37 sérüléssel végződött baleset történt, eggyel több mint 2020 azonos időszakában. Ezek között öt volt halálos, 11 járt súlyos, míg 21 könnyű sérüléssel – sorolta Meggyesfalvi Tamás.

Csatlakozzon Eger legnagyobb online közösségéhez, legyen tagja tematikus Facebook-csoportjainknak is! Találkozzunk az Egri ügyek csoportban is, már csak egy kattintás!
Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló