Megérkezett az idei első hó
Mindezt azonban nem csak a termék vagy szolgáltatás jellegével, hanem a vásárlói élménnyel is meg tudod valósítani. Ebben a cikkben összefoglaltuk, hogy hogyan lehet vállalkozásod ügyfélközpontú.
Ügyfélkapcsolat kezelés
A különböző CRM, azaz ügyfélkapcsolat megoldások esetén fontos, hogy a teljes folyamatra kiterjedő megoldásokat találjunk vásárlóink számára. Azaz a vásárlást megelőző időszaktól egészen a vásárlás utáni időszakig kell olyan extrákat ajánlanod, amellyel a vásárlói élményt javíthatod. Mindezt a folyamat számos pontján beépítheted működésedbe, hiszen ezek a megoldások az ügyfélszerzést- és megtartást is erősítik.
Megfelelő ügyfélszolgálat
A ténylegesen hatékony ügyfélszolgálat az egyik alapja a kiemelkedő felhasználói vagy vásárlói élmény fenntartása szempontjából. Erre érdemes tehát számos csatornát biztosítani a vevők számára, és a munkavállalók számára megfelelő képzést biztosítani. Legfontosabb, hogy transzparensen és minden esetben az ügyfél igényeit szem előtt tartva építsd ki ügyfélszolgálatodat.
Kapcsolattartás
A vevők által kezdeményezett kommunikációk mellett fontos, hogy a vállalat oldaláról is menjenek a különböző kommunikációs anyagok. Legyen szó hírlevelekről, vagy akciókat tartalmazó közösségi média posztokról, ezek mindenképpen részét kell, hogy képezzék üzleti modellednek. Kimondottan hatékonyak azok a kommunikációk, melyek az ügyfeleket is bevonják, ezzel erősítve az elköteleződést a márka felé.
Hűségprogramok és kedvezmények
Az egyik legjobb ügyfélmegtartó stratégia a különböző kedvezmények biztosítása. Ezek közül is kiemelkedően népszerű eszköz a különböző hűségprogramok, tagsági kártyák és kedvezmények bevezetése. Ezzel nagyszerűen adható át az ügyfélbarát megközelítés és tartható fenn az ügyfelek hűsége.
Rugalmas vásárlási lehetőségek
A mai felgyorsult mindennapokban a vásárlók számára fontos, hogy a vásárlást, valamint a különböző szolgáltatások igénybevételét minél rugalmasabb és kényelmesebb módon tudják intézni. Ezekre tehát érdemes szintén figyelmet fordítanod a működésed tervezése során. Elsődlegesen, az online vásárlói felület ma már elengedhetetlen. Mindez nem kerül nagy befektetésbe, valamint szinte percek alatt megtérül. Szolgáltatások esetében kimondottan hasznos lehet online időpont foglalási felület bevezetése, amely gyorsan és telefonos kontakt nélkül biztosítja a foglalást.
Emellett, vásárlás esetén a kiszállítás biztosítása ma már szintén kulcsfontosságú. Ezekkel tehát mindenképp számolnod kell majd.
Rugalmas fizetési megoldások
A vásárlási lehetőségek mellett a fizetési megoldások tekintetében is fontos a rugalmasság. A készpénzes fizetés mellett tehát alapvető, hogy bankkártyás fizetést is lehetővé tegyél vásárlóid számára bankkártya terminál segítségével. Ez könnyű, gyors és biztonságos fizetést kínál ügyfeleid számára, ezzel növelve az ügyfélközpontú megközelítést.
Mobil applikáció bevezetése
A fentiekhez kapcsolódóan még egy lépéssel előnyösebb lehet, ha külön telefonos applikációt is elérhetővé teszel ügyfeleid számára. Mindez egy olyan fokű rugalmasságot és kényelmet biztosít számukra, amelyet más alternatívával nehezn tudnál elérni. Érdemes tehát ilyen irányban is feltérképezned a lehetőségeidet.
Összességében látható, hogy az ügyfélközpontú vállalkozás igen összetett és alaposan megtervezett üzleti modellt igényel. Ehhez elengedhetetlen, hogy a teljes vásárlási időszakra változatos megoldásokat kínálj vásárlóid részére. Végezetül pedig, a már kiépített ügyfélkapcsolati rendszert is érdemes folyamatosan a változó piaci igényekhez igazítani. Hiszen ami három évvel ezelőtt működött, az ma már könnyen jelenthet felesleges kiadást különösebb ügyfélmegtartó hatás nélkül.