2022. augusztus 18., Ilona

Promóció

#szponzorált tartalom

Hogyan fogyhatunk le a lehető leggyorsabban?

Szponzorált tartalom [X] 2022.07.18. 20:18

Előfordult már, hogy hosszú idő után ránézett a naptárra, és elborzadva tapasztalta, hogy pár nap múlva ünnepelni fog vagy fontos találkozója lesz, de nem fér bele a ruhájába? Vagy olyan nyaralásra készül, amelyet nagyrészt vízparton tölt, de a fürdőruhára való vetkőzés rémálom lesz az Ön számára? Tanácsot adunk Önnek ahhoz, hogy hogyan lehet gyorsan fogyni!

Gondolja át alaposan, hogy milyen fogyókúrába kezd

 

Ha fogyásról van szó, az első dolog, ami eszünkbe jut, a diéta. Hogyan másképp szabadulhatna meg a felesleges kilóitól? De nem minden diéta vezet el a kívánt célhoz, sőt egyesek többet ártanak, mint használnak. Azok a diéták, amelyek csodálatosan gyors fogyást ígérnek, akár különböző egészségügyi problémák okozói is lehetnek.

shutterstock_2152022957

A fotó forrása: Jane Vershinin / Shutterstock.com

 

Mennyi ideje van a fogyásra?

 

Először is, fel kell ismernie, mennyi ideje van arra, hogy leadja a felesleges kilókat. Ha csak néhány nap, aligha várhat csodát. Időbe telik, amíg a test hozzászokik a változásokhoz, és ez az alakján is látszani kezd. És ha ráadásul még stresszel is emiatt, biztos, hogy a fogyókúra kudarcot vall.

 

Hogyan lehet a lehető leggyorsabban lefogyni?

 

Semmiképpen ne fogadjon a gyümölcslevek fogyasztása formájában történő méregtelenítésre, sem a böjtre. Az étrend- és életmódváltoztatás ugyan helyénvaló, de a néhány nap alatt történő gyors fogyásban ez nem segít. Van rá egyáltalán megoldás? Igen! A ketózis.

 

Mit jelent a ketózis?

 

A ketózis egy természetes állapot, amelybe a szervezet akkor kerül, amikor Ön csökkenti a szénhidrátbevitelt és a szervezet emiatt kezdi kimeríti a szénhidrát tartalékait (ez általában 2 nap alatt történik meg), ezért más energiaforrást kell találnia.

 

Csak kevesen tudják, hogy az élethez nem feltétlenül van szükségünk szénhidrátra, legalábbis nem olyan mértékben, mint ahogyan azt megszoktuk. A szénhidrátok szinte minden élelmiszerben benne vannak, ezért az étrendben a szükségesnél magasabb a bevitelük. A szervezetünk azonban a szénhidrátot képes ketonanyagokkal helyettesíteni, amelyek a zsírszövetünkből keletkeznek.

 

Igen, a szervezet a zsírraktárainkat használja fel energiaforrásként akkor, amikor a szénhidrátbevitel nem elegendő. Ez először a zsírkészleteknek a csökkenéséhez, majd fogyáshoz vezet. Ráadásul a ketonok  az agynak is energiát biztosítanak és csökkentik az édesség utáni sóvárgást. Ugyanakkor elejét veszik a fáradtságnak és a kedvetlenségnek is.

 

shutterstock_1274985700

A fotó forrása: ILEISH ANNA / Shutterstock.com

 

Hogyan kerülhetünk ketózisos állapotba?

 

A ketózisba kerülés és a szervezet egészségének megőrzése érdekében, csökkentse a szénhidrátbevitelt, és fogyasszon naponta ötször alacsony szénhidráttartalmú, kiegyensúlyozott protein-, vitamin- és ásványianyag-tartalmú ételeket, továbbá legfeljebb fél kilogramm engedélyezett zöldséget és 30 g engedélyezett diófélét és magvakat.

 

Milyen ételeket engedhet meg magának, és melyek rekesztenek ki a ketózisból?

 

+ Olyan zöldségek, mint a brokkoli, cukkini, spenót, póréhagyma, karfiol, gomba, káposzta, saláta, spárga, cikória és még sok más.

 

+ A gyümölcsök, mint például az eper, málna, szeder, avokádó vagy citrom.

 

+ Diófélék és magvak (szezám, mandula, dió, tökmag, brazil dió, ...)

 

+ Tojásfehérje

 

+ Alacsony zsírtartalmú túró

 

+ Gyógynövények, ecet, só, gyömbér, fokhagyma és egyéb ízesítőanyagok

 

- Péksütemények

 

- Édesburgonya, burgonya és egyéb köretek, például rizs és tésztafélék

 

- Magas cukortartalmú gyümölcsök (banán, mangó, szőlő stb.)

 

- Magas szénhidráttartalmú zöldségek (sárgarépa, kukorica)

 

- Vajhelyettesítő anyagok

 

- Édességek

 

- Füstöltáru

 

Tippek a végére: Ne feledkezzen meg az ivási rendről sem. A rendszeres és elegendő folyadékbevitel felgyorsítja az anyagcserét, energiát ad a szervezetnek, és biztosítja, hogy a szervezet gyorsabban égesse el a kalóriákat. Kerülje azonban a cukros italokat és az alkoholt, és ehelyett inkább a tiszta vizet vagy teákat részesítse előnyben.

Csatlakozzon Eger legnagyobb online közösségéhez, legyen tagja tematikus Facebook-csoportjainknak is! Találkozzunk az Egri ügyek csoportban is, már csak egy kattintás!
Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló