Megérkezett az idei első hó
Az Eszterházy Károly Egyetem több évtizedes hagyományokra alapozva meghatározó, országos szerepet tölt be pedagógusképzés és -továbbképzés fejlesztésében, a XXI. század iskolájának kialakításában. Mint az intézmény rektora, Dr. Pajtókné Dr. Tari Ilona fogalmazott: az egyetem küldetésénél fogva elkötelezett a pedagógusképzésbe belépő, illetve diplomát szerző hallgatók számának növelése iránt.
– Kiemelt célunk, hogy segítsünk az iskoláknak megtalálni a számukra hiányzó munkatársakat. Az intézményünkben végzett kiváló pedagógusaink és jelenlegi hallgatóink számára pedig segítsünk rálelni a számukra leginkább megfelelő munkahelyre – emelte ki.
A rektor elmondta: az Egyetemen működik az Oktatás 2030 – Tanulástudományi Kutatócsoport, amelynek küldetése a köznevelés tartalmi megújításának, tantervfejlesztésének szakmai támogatása, de az intézmény munkatársainak köszönhető a Nemzeti Köznevelési Portál, amely tartalmi-formai megújulást eredményezett a köznevelésben.
Büszkék vagyunk arra, hogy itt hoztuk létre a köznevelés – szándékaink szerint – módszertani megújítását megvalósító Komplex Alapprogramot, amelynek nagy értéke, hogy a diákok egyéni fejlődésére összpontosít és élményszerűvé teszi a tanulást
– húzta alá a rektor.
Dr. Pajtókné Dr. Tari Ilona kifejtette: a Komplex Alapprogramban a diák aktív, alkotó részese lesz a tanulási folyamatnak. A tanórákon a pedagógusok innovatív gondolkodásra késztetik a gyerekeket, segítve, hogy a megszerzett ismereteiket a valós élethez kapcsolják, ott kamatoztassák. Az alkalmazott módszerek élményszerűbbé teszik a munkát, a tanuló tudásszintéjéhez, képességeihez mért feladatokat kap.
– A módszer révén megváltozik tudás jellege is: a megszerzett, úgynevezett alkalmazható tudás értékesebb lesz az egyén és a társadalom számára is – részletezte. – A módszer emellett egyebek között eredményesen mérsékli a magatartásproblémákat, segíti az önbizalom erősödését, javítja a tanuló önértékelését és a harmonikussá teszi gyerekek közötti kapcsolatot. A Komplex Alapprogramot integráltuk a pedagógusképzésünkbe is, hallgatóink tehát már egyetemi éveik alatt elsajátíthatják a módszert, amely révén élmény a tanulás és a tanítás is – tette hozzá az egyetem rektora.
EFOP-3.1.2-16-2016-00001 A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából