Megérkezett az idei első hó
Az Egri Magazin októberi számában jelent meg egy interjú Mirkóczki Ádám polgármestereel, amelyben a lap főszerkesztője arról kérdezi a polgármestert, hogy az áll az "egri HÉV" ügye. Az interjú apropója Mirkóczki egyik korábbi kijelentése, miszerint:
Feltett szándékom, hogy még a jelen ciklusban megteremtsük az alapjait annak a projektnek, amely lehetővé tenné, hogy a várost észak-déli irányban kettészelő vasútvonal néhány éven belül mondjuk hat-nyolc megállóval a közösségi közlekedés része legyen, akárcsak egy HÉV- vagy villamos vonal. Ami amúgy a vonzáskörzetben lévő településeket is kiszolgálhatná.
Az elképzelés kapcsán Mirkóczki felidézte: "Egy Nick Tayler nevű, itt élő angol úr egy városfejlesztési ötletversenyre készítette el azt az anyagot – mondja Mirkóczki Ádám –, amelyben Eger (tömeg)közlekedésének átalakítását dolgozta ki, és amely elgondolásnak az a része, hogy vonjuk be a helyi közlekedésbe a vasutat, nekem nagyon tetszett. Ám míg ő a menetrend szerinti vonatokat használta volna, én úgy vélem, ezt külön e célra rendszeresített járatokkal kellene megoldani. Meggyőződésem, hogy amennyiben ez az elképzelés valósággá válik, az korszakhatár lesz városunk életében, sőt, megkockáztatom, az elmúlt száz év legfontosabb fejlesztése a közösségi közlekedés területén. Pedig pofonegyszerű a dolog, mivel arról van szó, hogy Felnémettől Tihamérig vagy hat-nyolc megállójuk lenne ezeknek a HÉV-szerűen üzemelő szerelvényeknek, de még azt sem zárom ki, hogy a vonzáskörzetben lévő települések némelyike, így Andornaktálya, Nagytálya és Maklár is bevonható lenne a történetbe".
A polgármester elmondta, hogy már beszélt az ügyben Homolya Róberttel, a MÁV Zrt. vezérigazgatójával, Fónagy Jánossal, aki a vasúti közlekedési ügyek egyik igen fontos szereplője az országgyűlésben, illetőleg találkozott Lázár János miniszterelnöki biztossal, aki a Szeged–Hódmezővásárhely tramtrain ügyével foglalkozik, ami egy hasonló projekt."Bárkivel beszélgettem erről a kérdésről, nemhogy ellenvetést, de még csak kritikus megjegyzést sem hallottam. Most azt tartom a leglényegesebbnek, hogy ütemezzük az előttünk álló feladatokat, amelyek közül elsődleges a kiviteli engedélyes terv elkészíttetése, hiszen csak ezután láthatjuk, hogy a beruházás egésze miként is nézne ki. Homolya Róbert megígérte, hogy elküldi az egyik olyan munkatársát, aki e terület szakértője, és akivel majd a valóságban is szemügyre vesszük a vonalat, a megállók lehetséges helyszíneit. Ezt követően a MÁV szakemberei elvégezhetnék a tervezést. Ezt lehetne később engedélyeztetni" – nyilatkozta Mirkóczki Ádám.
Ha a tervezés egyáltalán elindul, a következő körben az engedélyek beszerzése is hosszas folyamat lenne, így ebben a polgármesteri ciklusban nem valószínű, hogy bármilyen munkálatok elkezdődhetnek, már ha sikerül forrást találni a beruházásra. A legnagyobb tételt a vasúti szerelvények beszerzése jelentené, noha itt nem 6-7, hanem 2, maximum 3 kocsiból álló szerelvényekre lenne szükség.
"Olyan járatokat, amelyeket a Nagylaposon található áruházakba indulók ugyanúgy igénybe vehetnek, mint azok, akik az ipari parkban lévő cégek egyikébe mennek dolgozni, és akkor még nem szóltam azokról a Felnémeten vagy a tihaméri városrészben lakó emberekről, akik mondjuk egy, a váron keresztüli, kellemes sétával közelítenék meg a belvárost. És ez csak egy kis szelete a dolognak, hiszen e beruházás alapvetően átalakítaná az egri buszközlekedést is: racionálisabbá és olcsóbbá tenné, hogy a környezetvédelmi előnyökről már ne is beszéljünk" – nyilatkozta a tervekkel kapcsolatban Mirkóczki.
Még több remek írást az Egri Magazin legfrissebb kiadásából IDE KATINTVA is olvashat.