Adót emelne az önkormányzat, de az egri óvodások részére már nem jut mikuláscsomagra
Megjelent a turisztikai térségekről szóló kormányrendeletet, a korábbi fejlesztésközpontú szemléletet a marketing és az értékesítési fókusz váltja fel a Magyar Turisztikai Ügynökségnél – írja a Turizmus.com.
A rendelet értelmében a kormány az alábbi turisztikai térségeket jelölte ki:
1. Balaton turisztikai térség (angolul: Balaton)
2. Sopron–Fertő turisztikai térség (angolul: Sopron region)
3. Bük–Sárvár turisztikai térség (angolul: Bük and Sárvár)
4. Tokaj és Nyíregyháza turisztikai térség (angolul: Tokaj and Nyíregyháza)
5. Mátra–Bükk turisztikai térség (angolul: Eger region)
6. Gyula és térsége turisztikai térség (angolul: Gyula region)
7. Győr–Pannonhalma turisztikai térség (angolul: Győr and Pannonhalma)
8. Szeged és térsége turisztikai térség (angolul: Szeged region)
9. Pécs–Villány turisztikai térség (angolul: Pécs region)
10.Debrecen és térsége turisztikai térség (angolul: Debrecen and surroundings)
11. Budapest környéke turisztikai térség (angolul: Greater Budapest)
A turisztikai térségek meghatározásának célja a megfelelő pozicionálást követően a szolgáltatók közötti együttműködés erősítése, a fogadóterületek versenyképességének javítása, a meglévő kínálati elemek szolgáltatási csomaggá történő alakítása.
Ehhez kapcsolódóan a GINOP 1.3.4. keretében 4 milliárd forintos uniós forrás felhasználásával folyamatban van mind a 11 térség desztinácófejlesztési stratégiájának, imázsának, arculatának, márkájának kialakítása, piaci pozíciójának meghatározása.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) tevékenységében már eddig is jelen volt a térségi szemlélet a kampányok szervezésében, a régiós kisfilmek, illetve a térségi kiadványok elkészítésében, a célzott kommunikációban. A Balaton után a napokban jelent meg a Mátra–Bükk vidékét népszerűsítő kiadvány, és hasonló készül a többi térségről is.
A térségek kijelölése megalapozza a jövő intézményrendszerének kialakítását is. A helyi összefogásra alapozva, a hálózatosodás elvei mentén, de egészen új működési modell szerint áll majd fel a 11 térség desztinációmenedzsment szervezete, amelyekre a marketingen túl óriási feladat hárul majd a turizmus helyi szereplőinek szemléletformálásában is – hangsúlyozta a cikkben Könnyid László, az MTÜ vezérigazgató-helyettese.
Ötezer maszkot kapott Eger leendő kínai testvérvárosától, ahonnan sok turistát is várunk
Gesztusnak szánták, fejleszteni akarják a kölcsönös idegenforgalmat. A szolidaritás és a kölcsönös segítségnyújtás révén felülkerekedünk ezen a járványon - olvasható angol nyelven azokon a dobozokon, amelyekben ötezer egészségügyi maszkot küldött adományként az önkormányzatnak Jinan, Eger leendő kínai testvérvárosa - számolt be az Eger TV.