2024. április 24., György

Riasztó

Közel félezer közlekedési baleset volt idén Heves megyében, több mint felük lakott területen történt

2020.12.23. 12:00

A települések közül legtöbbször Egerben, Gyöngyösön és Hatvanban kellett helyszínelniük a rendőröknek.

 

Az esztendő első tizenegy hónapjában szűkebb hazánkban 471 személyi sérüléses közúti közlekedési balesetet jegyeztünk be a nyilvántartásba, ami 7,1 százalékos csökkenés a múlt évi ugyanezen időszak mutatójához képest – tudatta a heol.hu-val Meggyesfalvi Tamás rendőr alezredes, a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának a vezetője.

 

A balesetek közül tizenkettő volt halálos kimenetelű – ami hárommal (vagyis húsz százalékkal) kevesebb, mint tavaly –, és a korábbi tizenhattal szemben tizenhárman vesztették életüket szűkebb hazánk közútjain. Csaknem 15 százalékkal (162-ről 138-ra) csökkent a súlyos és 2,7 százalékkal (330-ról 321-re) a könnyű sérüléssel járt esetek aránya – részletezte az értékelés megállapításait Erdélyi Róbert rendőr alezredes, kiemelt baleset-megelőzési főelőadó.

 

A rendőrségi statisztikából ugyanakkor az is kiderült, hogy a zéró tolerancia ellenére az előző évinél hárommal több – azaz negyvenkilenc – alkalommal okozott ittas járművezető. A balesetek okait elemezve egyébként az osztály munkáját irányító alezredes tájékoztatása szerint ezen a téren nincs változás a korábbi évek tapasztalataihoz viszonyítva.

 

Az idén is a sebesség helytelen megválasztása áll a képzeletbeli dobogó felső fokán 231 esettel. A második legjellemzőbb ok az elsőbbségi szabályok be nem tartása (93 eset) volt

 

– közölte Meggyesfalvi Tamás.

 

A jellemző okok között szerepeltek továbbá:

 

– A követési távolság be nem tartása (42 alkalom)

– A kanyarodási előírások megszegése (33)

– Az előzési rendelkezések megsértése (13)

– A gyalogosokra érvényes normák figyelmen kívül hagyása (12)

 

A legtöbb közúti balesetért személyautókat vezető sofőrök tehetők a legtöbb közúti bajért felelőssé: 2020-ban már 317 ilyen ügyben indult vizsgálat. Őket követik a sorban kerékpárosok, akik 52 alkalommal voltak okozói, huszonhétszer pedig elszenvedői balesetnek. A sorrend a továbbiakban: a teherjárművek sofőrjei (35 eset), a motorosok (33), a mopedesek (14), a gyalogosok (12), az autóbusz-vezetők (4), és a vadállatok (3).

 

 

Fotó: Agria TV

 

A legtöbb baleset továbbra is délután történt, utána délelőtt, majd az esti, a reggeli és az éjszakai órákban. Ami pedig az esetek helyszínét illeti, a 471 közül 253 volt lakott területen – leggyakrabban Egerben, Gyöngyösön és Hatvanban –, 218 azon kívül.

 

Az utak közül a M3-as autópálya megyei szakaszán helyszíneltek a legtöbbet (43 alkalommal) a rendőrök. Az itt történt balesetekből egy végződött tragédiával, tizenhárom alkalommal súlyosan, míg huszonkilencnél könnyebben sebesültek meg a közlekedők (mindez egy esettel kevesebb az elmúlt év azonos időszakához képest). Ezt követi a 3-as (24 balesettel), a 24-es (20), a 25-ös (12), a 21-es (10), a 33-as (8) és a 31-es főút (6). A többi eset az alacsonyabb rendű utakra jutott.

 

A vizsgált időszakban negyvenegy olyan személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt, amelyben érintett volt a gyalogos, ebből tizenkét alkalommal ő volt a nem kívánt esemény okozója (vigyázatlan lépett az úttestre, tilos jelzésen haladt át), huszonkilenc ügyben pedig vétlen félként sérült meg a gyalogos. Ezek az esetek lakott területen belül történtek.

 

 

Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló