Megérkezett az idei első hó
Hosszabb cikkben foglalkozott a Forbes a 21 éves Diller Kevinnel, aki néhány éve alapította mobiltokok forgalmazásával foglalkozó cégét, ma pedig már egy kaposvári gyárban készülnek egyedi telefontokjai. A Mobilredfox Kft. nevű vállalkozás 2016-ban egy lepukkant egri helyiségből indult, idén viszont már 11 milliárdos árbevételre számít.
Mint a cikk írja, Diller Kevin vállalkozó családba született: édesapja Diller Ulrich, a Rádi Pékség tulajdonosa, a ZF Hungária Kft. volt ügyvezetője, édesanyja pedig a családi ingatlanbizniszben utazott. Mivel csak 18 évesen lehetett ügyvezető, mindketten a cége körül voltak az alapításnál, ugyanakkor azt mondja, a szülei nem forszírozták, hogy vállalkozó legyen.
Diller 15 évesen azért fogott bele a vállalkozásba, mert nem tetszett neki az itthon elérhető minőség, egyszerűbbnek tartotta Kínából rendelni a tokokat, majd itthon eladni. Iskola mellett kezdte el az üzletet, összespórolt és a családtól kölcsönkapott pénzből. Összesen 300 ezer forintból rendelte az első készletet, és az első év nem is sikerült túl jól: alig 370 ezres árbevételük volt.
Kevin ezután egy kis egri üzlethelyiséget bérelt ki, ahol mobiltokok mellett már egyéb, kisértékű termékeket is forgalmaztak. A fiú a tanítási idő alatt, lyukasórákban bicajjal járt át az üzletbe.
Elég lepukkant kis helyiség volt. De egy hétvége alatt kipofoztuk, telepakoltuk színes raklapokkal, jól sikerült az arculat, nagyon jó hangulata volt az egésznek, folyamatosan szólt a zene, csupa diák dolgozott bent
– mesélte erről az időszakról a Forbesnak.
Egy egyszerű weboldal adta az online értékesítést, de a fizikai üzlet ekkor még jobban pörgött. 2017-et már 18 milliós árbevétellel zárták, de akkor az összeg nagyja még nem a telefontokokból, hanem az egyéb termékértékesítésből – főleg papíráruból – érkezett. Innen szerezték a tőke nagyját, hogy aztán rátérjenek a mai fő tevékenységükre: az egyedi nyomású telefontokok forgalmazására.
Egy évre kivettek egy üzlethelyiséget Budapesten, a Wesselényi utcában, fizikai értékesítésre és a webshop központjának. A Kínából hozott tokokra saját grafikussal terveztettek egyedi mintákat, de akár a vásárlók is megtervezhették saját darabjaikat. Diller ekkorra már magántanuló volt, naponta ingázott Budapest és Eger között, közben viszont nagyon rosszul működött a cég.
A vállalkozói létbe lassan tanult bele: eleinte még megremegett, amikor fel kellett hívnia egy futárszolgálatot, de azt is terhesnek érezte, amikor tizenévesen 25-30 éveseket kellett interjúztatnia. Aztán a 2018-at már 55 milliós árbevétellel zárták, ami után átköltöztek egy újpesti pincehelyiségbe, ahol termékfejlesztésbe kezdtek: nekiálltak egyedi készítésű, törésálló tokokat tervezni.
Közben külföldön is folyamatosan terjeszkedtek, 2021 végéig Magyarország Szlovákia, Csehország, Lengyelország és Románia mellett Szlovéniában, Horvátországban, Bulgáriában, Görögországban, Hollandiában, Belgiumban is megjelentek, idén pedig már Litvániában is jelen vannak.
A Mobilfox most még a 14 és 24 év közötti fiatalokra lő, a célközönséget azonban hamarosan a 18-30 év közöttiekre fogják kitolni. Ehhez kapcsolódóan teljes designváltásra készülnek, hamarosan megújul, komolyabb külsőt kap a honlapjuk is. Diller Kevin a tavalyi 3,2 milliárdos árbevétel után idénre bő 11 milliárd forintos bevételre számít.
Az Egerből indult Diller Kevin sikersztorijáról a Forbes cikkében lehet még többet megtudni, a Mobilfox termékeivel pedig a márka oldalán lehet közelebbről megismerkedni.
(Indexkép: Gyetván Csaba / YouTube)