2024. november 23., Kelemen Klementína

Eger ügye

Így nézhetne ki az egri elkerülő út, ha megépül

2019.11.30. 00:00

Az M25-ös átadása után még nagyobb szükség lenne rá.

 

Július 20-án adták át a forgalomnak az M25-ös sztrádát, amely az M3-as autópályával köti össze közvetlenül Egert, és így Budapestet és Debrecent is jóval gyorsabban, biztonságosabban érhetjük el autóval, mint eddig. Ennek kapcsán az Egri Ügyek arról is írt, hogy az átmenő forgalom várható növekedése miatt most még nagyobb szükség lenne az Egert elkerülő út megépítésére, amely terhementesíteni a városon áthaladó 25-ös főutat.

 

Az Egri Napok felfedezte Eger önkormányzati honlapján a településszerkezeti tervek között már elérhető a korábbi elképzeléseket az elkerülő útról. Ennek alapján az elkerülő a Déli ipari parkot kötné össze a Szarvaskőre vezető 25-ös főúttal, ennek megfelelően a Sas és Kistályai utak kereszteződéséből, a vasúti átjáró után indulna, az első elképzelések szerint tehát nem kapcsolódna közvetlenül az M25-höz.

 

Az autóútról megérkezve maradna a kétsávos vasúti felüljáró, majd pedig a Kistályai – igaz, utóbbi akár részben/egészben négy sávra is bővülhet a tervet nézve. Új összekötőt kapna Ostoros. A 2,5 ezer lakosú község jelenleg nagyon nehezen közelíthető meg, kertek alatti kis utcák vezetnek ki a városból. Az elkerülővel ez megoldódhatna, nagyjából a Rádi telephely mellett épülő új úttal. Az elkerülő a vasúti sín mellett, szintén új nyomon haladna tovább északra. A Sas utcai kereszteződést “egyszerű csomópontként” képzelték el, tehát se lámpa, se körforgalom nem segítené az arra haladókat, lenne viszont kanyarodósáv.

 

 

A Sas úttól végig a vasúti sín keleti oldalán haladna az elkerülő. Összesen 3 kereszteződés van itt, mindhárom lámpával. Első az Ostorosi útnál, utána a Homok utcánál, majd pedig a Merengő utcánál még egy. A szakasz ipari területeken haladna, viszont közel az Újsor utcai házak hátsó végéhez. A Hadnagy utca körforgalomban találkozna az elkerülővel és itt egy újabb lényeges változás: a Rozália utca is járható csatlakozást kapna végre Egerhez.

 

A Leányka utca is egy “egyszerű csomópontban” találkozna az elkerülővel – feltehetőleg a jelenlegi zsákutca meghosszabbításában. Ezután hosszabb szakasz következik az Almagyar-domb tetején, ami egyelőre még nincsen beépülve. A következő tervezett kereszteződés a Cecey Éva utca meghosszabbításában lehet. Az elkerülő utána továbbhalad és körforgalommal metszi a Vécseyvölgy utcát.

 

Felnémettel először a bevásárlóközpontok mellett találkozna az elkerülő, itt lényegében a Tesco parkoló kapna egy – valószínűleg lámpás – bekötést. Ez jó ötlet, hiszen a terület nagy forgalmat vonz, és a Noszvaj felől érkezőktől valóban mentesülhetnek így az Egeren belüli utak.

 

Nyitrai beígérte az egri elkerülő utat, ami talán fontosabb, mint az M25

Még csak a beruházás tervezése indulhat el. Pedig az autópályán Egerbe érkező, de a 25-ösön tovább Ózdnak tartó átmenő forgalom bizony keményen érintheti a várost. Megépülhet az Egert elkerülő út, hamarosan elkezdődhet a beruházás tervezése - mondta Nyitrai Zsolt miniszterelnöki megbízott, a térség fideszes országgyűlési képviselője szerda reggel az M1 aktuális csatornán.

Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló