Megérkezett az idei első hó
A Renault-tól visszaállamosított moszkvai gyárban a lehető leggyorsabban elkezdenék gyártani az autókat. A Kamaz kamiongyártó tárgyalásokat folytat a kínai JAC Motors-szal, hogyan vehetnének részt a szovjet korszakból származó márka gyártásának újraindításában – írja a Reutersre hivatkozva a hvg.hu.
Az oroszok elszigetelődése új lendületet adhat többek közt az országban újrarendeződő autógyártásnak is. A nyugati szankciók egyik következménye, hogy Moszkva átveszi a Renault-tól az AvtoVAZ többségi részesedését, így az orosz főváros melletti néhai Moszkvics gyárat is, ahol újra az eredeti márka modelljei készülnének – legalábbis politikai szándék szerint.
A történetben felbukkant kínai JAC Motorsról azt érdemes tudni, hogy alapvetően a Volkswagennel közös vegyesvállalat, ami kínai mércével közepes méretű gyártónak számít, éves teljesítménye tavaly 524 ezer jármű volt. A moszkvai projektben az oroszok a kínai partner tervezési, mérnöki és gyártási platformját használnák fel – említik a cikkben.
A Vedomosztyi orosz gazdasági napilap forrásra szerint nagyon gyorsan beindítanák az államosított moszkvai üzemben a termelést, a legkésőbb még az idei év negyedik negyedévében. Az újjáéledt üzemben kezdetben hagyományos, belső égésű motoros autókat gyártanak majd, de a jövőben elektromos autókat is gyártanak majd.
A Moszkvics, amelynek már a neve is azt jelenti, hogy „Moszkva szülötte”, erős, megfizethető személyautónak készült, amelyet Oroszországban és a kommunista Kelet-Németországban gyártott alkatrészekből raktak össze. Oroszországban még mindig csaknem 200 000 ilyen autót tartanak nyilván, ebből 46 000 35 évnél idősebb az Autostat elemző cég szerint.
(Via ugytudjuk.hu)