2024. november 23., Kelemen Klementína

Mindenki ügye

#önkormányzat #ingyenes parkolás #autó

Volt valami haszna is az ingyenes parkolásnak? Felmérték a népszerűtlen intézkedés eredményességét

Nagy Donát 2021.05.04. 10:50

A cél elvileg az volt, hogy ne a tömegközlekedést válasszák az emberek. Most kutatás készült arról, rávehette-e erről őket erre az, hogy nem kellett fizetni a parkolásért.

Az ingyenes parkolás bevezetése a kormány az egyik legvitatottabb járványügyi intézkedése, rengeteg gondolat és mém született már belőle. A döntést számos kritika érte, hiszen nem véletlenül használják gyakorlatilag a világ összes nagyobb városában forgalomszabályozó eszközként a fizető parkolást.

 

De úgy tűnik, lassan már az eddig is nehezen érthető érvek sem állják meg a helyüket. Az ingyenesség ugyanis megnehezítette a helyi lakosok életét és egyben komoly bevételkiesést okozott az önkormányzatoknak, amelyek közül lényegében csak azok kaptak és kapnak támogatást, amelyeket kormánypárti kötődésű polgármester vezet. A Pulzus Kutató a Napi.hu megbízásából reprezentatív felmérést készített a témáról.

autos-3291379_1280
fotó: Pixabay

A válaszok alapján országosan az emberek 10 százaléka közölte, hogy kevesebbet használja majd az autóját, ha véget ér a veszélyhelyzet idejére bevezetett ingyenes parkolás, de nekik is csak felük fog visszatérni a tömegközlekedésre, a másik felük a spórolás miatt más megoldást fog választani.

A Budapesten kívüli kisebb településeken sokkal nélkülözhetetlenebb az autó, és ennek megfelelően nőtt azok aránya is, akiknek ez az intézkedés nem számított semmit sem. A kor szerinti bontásból az derül ki, hogy leginkább a 40-59 éveseknek – vagyis a középkorúaknak – nem számított az ingyenesség, nem meglepő módon leginkább ők rendelkeznek autóval.

Az eredmények szerint a 60 évnél idősebbek között 13 százaléknyian nyilatkoztak úgy, hogy nem teszik le az autót akkor sem, ha már nem tudnak ingyenesen parkolni – vélhetően sokan vannak, akiknek mindenképpen szükségük van egy járműre.

 

Az ingyenes parkolás legkevésbé a felsőfokú végzettségűekre hatott, ami nem meglepő, lévén jellemzően többet keresnek, mint a közép- és alapfokú végzettséggel rendelkezők.

 

A lap szerint a kutatás is alátámasztotta:

az ingyenes parkolás lehetősége tömeges megoldást nem jelentett a tömegközlekedéssel szemben. Viszont annál nagyobb bosszúságot okoztak a helyi lakosoknak az indokolatlanul egy helyben hagyott autók, vagy a plázák mélygarázsa helyett az utcán letett kocsik.

A vitatott járványügyi intézkedés egyébként nem feltétlenül marad már velünk sokáig: nemrég utalást tettek rá, hogy hamarosan megszüntethetik.

Csatlakozzon Eger legnagyobb online közösségéhez, legyen tagja tematikus Facebook-csoportjainknak is! Találkozzunk az Egri ügyek csoportban is, már csak egy kattintás!
Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló