Kigyulladt a szarvaskői lovastábor
Bár a korábbi teszteken sem működött az iskolákban a digitális kompetenciamérés rendszere, mégis jó ötletnek tűnt a diákokat leültetni a gépek elé, hogy a már éles mérésnél hátha jó lesz.
Spoiler: nem lett.
Szerdán a tizedikes diákok kompetenciamérése zajlik, vagyis zajlana – írja a Telex. A lap egyik olvasója azt írta:
a rendszer működésképtelen, a feladatok nem megoldhatóak, a központból is jelezték, hogy országos szintű probléma van.
Egy másik olvasó hasonlókról számolt be, azaz „esetenként kidob a mérésből vagy karikázik, hibaüzenetet ír.” Ők már ki is léptek a rendszerből, mert elmondása szerint totálisan használhatatlan volt.
Sőt, egy tanár szerint mindegy is, sikerül-e valakinek végig mennie a folyamaton, ugyanis lehet, hogy kiértékelni sem tudják majd a teszteket.
A próbálkozásokkal egy teljes tanítási nap ment a kukába, írják. A lap szerint az igazgatók egyelőre nem kaptak tájékoztatót arról, mikor kell újra a gépek elé ültetniük a diákok.
A kompetenciaméréseket 2001 óta végzik, hogy országos szinten összehasonlíthassák az iskolák és a tanulók teljesítményét. A felmérésen a diákok szövegértési képességét, matematikai eszköztudását, idegennyelv-tudását, illetve mostantól a természettudományos kompetenciáit is vizsgálják. A méréseken leginkább azt nézik meg, hogyan tudják a gyerekek a gyakorlatban is alkalmazni az elsajátított elméleti tudást. A diákok nem kapnak osztályzatot a mérésekre.
Egyébként ilyenen én is részt vettem a 2000-es évek elején a Gépipariban, akkor még papíron zajlott az egész, azzal nyilván nem is volt gond. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy ne legyen egy informatikai rendszerrel mérhető az országos kompetencia; csak ezt olyanoknak kellene kiadni, akik értenek is hozzá.
Indexfotó: pikrepo.com