Megérkezett az idei első hó
2019 áprilisa óta lehet lekérni a Facebookon a politikai hirdetésekre vonatkozó adatokat, a 444 pedig most ezek alapján csinált egy összesítést. 3 év alatt összesen több mint 4 milliárd forint ment el politikai hirdetésekre, és messze a kormányoldal költötte a legtöbbet, 2,5 milliárdot. Az ellenzéki összefogás mellett állók 1,4 milliárd forintot áldoztak erre, a kormánytól független civil szervezetek 57 millió forintot, míg egyéb ellenzéki táborok 53 millió forintot.
A legtöbbet a Megafon (a kormánypárti megmondóembereket futtató központ) költött Facebook-hirdetésre, mintegy 626 millió forintot. A második legnagyobb összeget a Fidesz (591 millió), a harmadikat pedig a magyar kormány (512 millió) fordította politikai hirdetésekre a Facebookon.
A múlt heti adatok is hatalmas kormánypárti fölényt mutatnak. Amíg az ellenzéki összefogás mellett álló politikai tábor 25 milliót költött, addig a kormányoldal 106 millió forintot. A heti adatok szerint a Megafon 43 millió forintot már elköltött Facebook hirdetésre, őket a Fidesz 22 millióval és Márki-Zay Péter 10 millióval követi. Rákay Philip végzett az élen, az ő oldalára 14 millió forintot költöttek a héten – ha csak az egy személyre költötteket nézzük.