Megérkezett az idei első hó
Kesernyésen mozdonyfüstös beszámolóval szolgált az iho.hu a MÁV Tisza-tó sebesvonatról. Az a nem várt, ám mégse meglepő dolog történt, hogy a vonalon három nap alatt egyre gyengébb és gyengébb mozdonyokkal tudták csak helyettesíteni a folyamatosan lerohadókat. Mi most egy részletet osztunk meg, de nagyon tanulságos az egész írás:
A Púpos Ludason még szépen muzsikált, jól ment, szép hangja volt, hangulatos füsthatás is kísérte az elhaladtát. Füzesabonyba azonban már csak beevickélt, majd beteget jelentett. Itt a járat késése már majdnem félórásra nőtt. A vonatot szerencsére nem mondták le (már volt ilyenre is példa), hanem előfogatnak a Füzesabonyban pihenő 185-ös gépet sorozták rá. Mire a szembevonat is megérkezett, a sebes már a következő személyvonat idejében volt – így Füzesabonytól Balmazújvárosig annak a menetvonalán közlekedett. A nyári szezonban egyáltalán nem biztos, hogy lesz alkalmas Csörgő Füzesabonyban, hiszen a balatoni forgalom kiszolgálása miatt sok M41-est (418) szoktak a keleti országrészből ideiglenesen nyugatra irányítani.
Mivel a személyvonat eredeti szerelvénye Balmazújvárosból fordult volna vissza, a Bézémot plusz mellék összeállítást is magával vitte az egyre csak növő sebesvonati szerelvény. Ez egyébként egy egész jó kompromisszumos megoldás lett, kár, hogy a sebes utasainak a késése már egy órára nőtt közben. De legalább senkit sem hagytok a peronon, vagy szorították Bézébe.
fotó: Vörös Attila/iho.hu
Aki még több szaknyelvű vasutas-poént akar olvasni, annak javasoljuk a teljes cikket az iho.hu oldalán.