Megérkezett az idei első hó
Az egri önkormányzat pénteki közleménye szerint a város jegyzője a koronavírus-járvány elleni védelmi intézkedések megtétele érdekében az alábbiakat rendelkezéseket hozta meg a polgármesteti hivatalra vonatkozóan:
A hivatali munkavégzés során a dolgozóknak
– napközben több alkalommal javasolt a kézfertőtlenítés, amelyet a hivatal biztosít;
– az ügyfélfogadás során, minden ügyfél után kötelező kézfertőtlenítő használata;
– az ügyfélfogadási időben az ügyfelek által is használt közös tereken ajánlott, az ügyfélfogadás kapcsán, a személyes kontaktus során pedig kötelező a szájat és az orrot eltakaró maszk használata;
– ha pedig nincsenek beoltva, akkor a teljes munkaidejükben orvosi maszk, munkavédelmi maszkot vagy textil, illetve más anyagból készült maszkot kell viselniük az orrot és szájat folyamatosan elfedve (ezt már november 4-től, visszavonásig elrendelték).
A további rendelkezések értelmében
– az ügyfélfogadásra szolgáló helyiségeket, a hivatali közlekedő tereket, a közösségi mosdókat az ügyfélfogadást követően a következő napi munkavégzés kezdetéig fertőtlenítik;
– az hivatali irodahelyiségek fertőtlenítéséről az Ellátási Csoport munkatársai heti egy alkalommal gondoskodnak az ajtó és ablakkilincsek, az asztalok felületének, székek karfájának letisztításával;
– az irodahelyiségek napi többszöri szellőztetéséről a bent dolgozók gondoskodnak;
– a megbeszéléseken biztosításra kerül a 1,5 méteres védőtávolság;
– a megbeszéléseket követően a megbeszélést szervező gondoskodik a szellőztetésről, az Ellátási Csoport munkatársai pedig a helyiséget másnapra fertőtlenítik.
Az ügyfélfogadás során
– az ügyfelek a hivatalba kézfertőtlenítés után, orrot és szájat eltakaró maszkban léphetnek be, amelyet a hivatalban való tartózkodásuk alatt kötelesek folyamatosan, szabályosan viselni;
– az ügyfelek fogadása során a 1,5 méteres védőtávolságot az ügyintéző és az ügyfél között biztosítani kell;
– az ügyintézésre várakozók a 1,5 méteres védőtávolságot megtartani kötelesek;
– az ügyintézésre várakozók számát indokolt esetben az adott szervezeti egység vezetője vagy megbízottja korlátozhatja, az ügyfeleket az aulában történő várakozásra szólíthatja fel.
Ezen kívül a fertőzés veszélyének csökkentése, a zsúfoltság elkerülése és az ügyintézés tervezhetősége érdekében az ügyfelek részére minden esetben javasolják az előzetes időpontfoglalást is.
Az ügyfélfogadás általános rendje az alábbi:
Hétfő: 13-16 óra
Szerda: 8-12 óra és 13-17 óra
Péntek: 8-12 óra
Az Adó Iroda ügyfélfogadási rendje a helyi adóügyekben és szálláshely-üzemeltetési engedélyekkel kapcsolatban a következő:
Hétfő: 9-16 óra
Kedd: 9-16 óra
Szerda: 9-17 óra
Csütörtök: 9-16 óra
Az Adó Irodán a Hagyatéki ügyek intézése a Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási rendje szerint történik.
A jegyző utasítása november 8-án (hétfőn) lép hatályba és visszavonásig érvényes.
(Indexfotó: Komka Péter / MTI)