Megérkezett az idei első hó
Évek óta keseríti meg az autósok életét Eger közlekedési "pokla", a Sas úti vasúti átjáró. Bár történtek fejlesztések a város egyik legforgalmasabb és legfontosabb csomópontján, erről mi is beszámoltunk, de a legégetőbb probléma még mindig megoldásért kiált.
Tavaly júniusra szépen megújult a vasúti átkelő, ahol többek között egy vasúti jelzővel összekapcsolt fény- és félsorompó telepítésével gyalogos-kerékpáros átvezető épült, megszüntetve ezzel a vegyes forgalmat a vasúti átvezetésben, de a csúcsforgalom idején jellemző dugók maradtak. Csak zárójelben jegyezzük meg, hogy erre lett volna korábban egy megoldás, méghozzá egy autós aluljáró megépítése a közeli egri vasútállomásnál, de ennek sajnos már se híre, se hamva. Az ide álmodott intermodális csomópont, némileg módosítva, azért még mindig napirenden van, sőt, tervezés alatt. Talán tényleg gyógyír lesz a problémára, ha egyszer megépül.
Addig is marad viszont a „kis kuplung, nagy gáz”-araszolás és a sokszor vég nélküli kocsisor. Kedden megnéztük, milyen is egy átlagos reggel a környéken.
Fontos hangsúlyoznunk, hogy ez egy olyan adottsága Egernek, amellyel együtt jelenleg kell élni, mantrázzuk még egyszer, hátha valóra válik: intermodális csomópont.
Most pedig jöjjön a helyszíni beszámolónk: először is, felesleges reggeli kávéval indítania a napot annak, aki megkísérel áthaladni a Sas úton a reggeli csúcsforgalomban. A nagydózisú koffeinadagját természetes módon kaphatja meg kb. 7:40 és 8:10 között a Sas úti vasúti átjárónál.
Ekkor ugyanis óramű pontossággal pár percenként haladnak át az átjáróban az érkező és a pályaudvarról induló vonatok alig adva esélyt az autósoknak az „átkelésre”. A sorompó csak pár percre nyílik fel, ezért egyre lassabban fogy a kocsisor.
Csak érdekességként jegyezzük meg: járműparkjának legfontosabb képviselőit vonultatja fel a MÁV e szűk félórában, kezdve az elektromos Stadler FLIRT-től a Ganz 431-en át a dízel Bzmot-ig.
Persze ez a színes felvonulás aligha deríti fel az autósok szívét, hiszen már alig két vonat áthaladása után már jelentős a torlódás a Sas út mindkét irányában, de a legsúlyosabb helyzet mégis a Mátyás Király úthoz közeli részen alakul ki.
A környező utcák is bedugulnak, ráadásul a torlódás miatt a Sas útra befordulni nem tudó autósok a Mátyás Király úton ragadnak, fokozva a 25-ös főút forgalmi dugóját.
A dominó-effektus odáig fajul, hogy a kocsisor egészen felkígyózik az Árpád utca tetejére.
Az idegrendszert komolyan próbára tevő helyzet varázsütésre megszűnik kb. 8 óra 10 perc körül, és mintha mi sem történt volna, viszonylag normális mederbe terelődik a közlekedés a környéken. Az emberek már hozzá is szoktak ehhez a helyzethez, egyetlen dudálást sem hallottunk a környéken. Tudják jól, holnap, meg holnapután és azután is ez vár rájuk, és ismétlődik "idétlen időkig", vagy legalábbis addig, amíg meg nem épül az a bizonyos csomópont. Ha megépül egyáltalán.
#GALLERY_93#