2024. november 23., Kelemen Klementína

Eger ügye

Egyszer talán tényleg lesz Egerben intermodális csomópont? Legalább pénz már van a tervezésre

2019.11.30. 00:00

Közben az is nehéz lehet, hogy folyamatosan újra kell tervezni azt, hogy mikor kezdik tervezni a terveket.

 

"Intermodális csomópont" - ezzel a két szóval már egrieket lehet riasztgatni és nem is kell hozzá sötét. A város finoman szólva sem túl ideális tömegközlekedési adottságain sokat dobna egy közlekedési központ, amelyet már boldog-boldogtalan megígért Egernek. A Fidesz is már nagyon sokszor, hogy na, majd most, és aztán most, na jó, akkor most. És na, talán most tényleg valami elindul, hiszen egy egyedi kormánydöntés alapján, több mint háromszázmillió forintból elkezdődhet a helyi intermodális, azaz a tömegközlekedést közös rendszerbe szervező csomópont előkészítése Egerben - jelentette be a témáról tartott csütörtöki sajtótájékoztatón a város és a térség fideszes országgyűlési képviselője.

 

Egy nagyon régi tervrajz az egri intermodális csomópontról

 

Nyitrai Zsolt elmondta: a megyeszékhely 327 millió forintot fordíthat az összességében több milliárd forint értékű közlekedési infrastruktúra-fejlesztés tervezésére. Maga a beruházás egységes rendszerbe szervezi, összehangolja, ésszerűsíti és korszerűsíti a helyi és távolsági vasúti- és autóbusz-közlekedést Egerben.

 

Két helyszín is tervben van

 

Habis László (Fidesz-KDNP) polgármester a tájékoztatón arról beszélt: az említett projekt meghatározó része lesz a Modern Városok Program egri beruházásainak. Közölte: az elmúlt időszakban a város már elkezdte a tömegközlekedés-fejlesztés előkészítését szakmai egyeztetésekkel. Megállapodást kötöttek a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt-vel és a fenntartható városi mobilitási tervet is elkészítették, melyet forgalomszámlálás, valamint a helyi lakosokkal, civil szervezetekkel való konzultáció előzött meg.

 

Kiemelte: felméréseik szerint Eger távolsági autóbusz-közlekedését naponta 30 ezer ember veszi igénybe, így újragondolása, újjászervezése és fejlesztése nélkülözhetetlen a városba érkező munkavállalók, diákok és a helybeliek számára egyaránt.

 

A városvezető elmondta: az intermodális csomópontot a megvalósíthatósági tanulmány alapján két helyszínen tervezik kialakítani. A jelenlegi belvárosi autóbusz-pályaudvar mellett a vasútállomáson, így a forgalomnak mintegy harmada maradna az előbbi területen, míg kétharmada helyeződne át az utóbbi helyszínre. A kivitelezés reményeik szerint másfél-két év múlva indulhat el - tette hozzá Habis László, megjegyezve: a teljes beruházásra a kormány 6 milliárd forintos keretet határozott meg.

 

Reméljük, sikerül átvágni a gordiuszi csomót és tényleg lesz ebből már valami, bár az egészen parádés lehet, ahogy  folyamatosan újra kell tervezni azt, hogy mikor kezdik tervezni a terveket. Talán most már tuti és biztos. Bár még mielőtt pezsgőt bontatnánk, itt van Eger polgármesterének egy 2012-es nyilatkozata arról, hogy akkor hogy állt az ügy:

 

„Ami az Intermodális csomópontot illeti, valóban benyújtottak 2010-ben egy pályázatot megvalósíthatósági tanulmányra, engedélyes és kiviteli tervre. Az ezzel kapcsolatos döntés az első negyedévben érkezett meg azzal, hogy a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére és a közbeszerzési eljárásra 80 millió forint erejéig nyertek el támogatást. Kiválasztásra került a közbeszerzési tanácsadó cég, a tartalmat illetően egyeztetés történt a MÁV- val, az Agria Volánnal. Elkészült a közbeszerzési dokumentáció tervezet. Ennek alapján választják majd ki a megvalósíthatósági tanulmánytervet, készítő céget. Sem ebben, sem a kérdésben foglalt európai uniós fejlesztésekben nem csak és kizárólag a város ütemterve érvényes, mert a KIKSZ Zrt. nevű közreműködő szervezetnél van az egyeztetett dokumentum véleményezésre. A közbeszerzési dokumentáció véglegesítése lezárult szeptemberben. Reményeik szerint teremtődhet olyan helyzet, hogy a későbbiekben ajánlati felhívás tehető közzé. A részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítésének időpontja 2012. november.

 

Biztató, ugye?

 

Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló