Egerbe is érkezik a Pizza Hut
Közös sajtótájékoztatón kérte meg a lakosságot a rendőrség, a mentők és a katasztrófavédelem, hogy csak tényleges veszély esetén hívják a 112-es segélykérő vonalat. A probléma komolyságát jelzi, hogy a segélyszámra évente érkező mintegy ötmillió hívás közül négymillió nem igényel beavatkozást, és az arány már öt éve változatlan. A fals vagy poénkodásnak szánt hívások viszont a valóban beavatkozást igénylő helyzetek kezelésétől vonják el a kapacitást. Erről szól az alábbi kisfilm is.
A hatóságok tervei között szerepel, hogy a 112-es használatát tudatosító foglalkozásokat tartanak a közoktatási intézményekben is. Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat Kommunikációs Igazgatója hangsúlyozta, hogy a 112 azért hasznos a mentők számára, mert kiszűri azokat a hívásokat, amelyekkel nincs dolguk, így több energia jut a valódi feladatellátásra. Ugyanakkor arra kért mindenkit, hogy feleslegesen ne terhelje a segélyhívó központokat.
Felesleges, sőt, inkább nettó idiotizmusból fakadó hívásokra pedig bőven akad példa a rendőrség alább meghallgatható gyűjtése alapján.