2024. május 11., Ferenc

Környék ügye

Összefogtak a Heves megyei vasúti forgalomritkítás ellen is, online petíció indult

2019.11.30. 00:00

A kormány tervei szerint többek között a Gyöngyös-Vámosgyörk vonalon is ritkulna a járatok száma.

 

Az Egri Ügyek is beszámolt róla, hogy drasztikus vasúti járatritkításra készül az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) : június 6-tól 34 vonalon megszüntetik a vonatok jelentős részét, egy részük helyett pótlóbuszokat fognak közlekedtetni. Ez Heves megyét egyelőre annyiban érinti, hogy a Gyöngyös-Vámosgyörk vonalon naponta egyetlen vonatpár fog közlekedni.

 

A Közlekedő Tömeg blog ezért online petíciót indított, hogy az ITM álljon el az érintettek háta mögött, sunyi módon bevezetni tervezett járatritkításoktól és -megszüntetésektől. Ahogy az a MÁV tegnapi közleményéből kiderül, 34 vasútvonalon készülnek a szolgáltatási színvonal drasztikus csökkentésére június 6-tól. 20 vasútvonalon naponta irányonként mindössze egy, további 9 esetében pedig kettő járat közlekedne, sok esetben pótlóbuszt sem biztosítanának. Mindezt álságosan a koronavírus-járványra hivatkozva teszik, holott a kijárási korlátozások feloldásával az élet éppen visszatérőben van a megszokott mederbe.

 

 

A blog szerint többek között azért káros a minisztérium terve, mert sok ezer ember kerül bizonytalan helyzetbe annak következtében, hogy őrült kapkodás közepette próbálnak jelentős változásokat a lakosságra erőltetni: mindössze egy hét van hátra a járatritkítások bevezetéséig, de még mindig nem tudni, melyik vonalon melyik vonatokat törölnék, illetve milyen útvonalon, időpontokban közlekednének a pótlóbuszok, hogyan változik a bérletek érvényessége.

 

Ráadásul komplett térségek maradnának használható vasúti szolgáltatás nélkül: az érintett vonalakon irányonként napi 1-2 járat maradna, mely az utazók számára a bezárással egyenértékű. Ilyen kínálat mellett rendkívül hátrányos helyzetbe kerülnének az autóval vagy jogosítvánnyal nem rendelkezők, a fiatalok, a mozgáskorlátozottak és az idősek.

 

Az intézkedés ugyanakkor finanszírozási és üzemeltetési szempontból is fenntarthatatlan állapotot idézne elő. A vasúti közlekedésben az állandó költségek aránya rendkívül magas a változó költségekhez képest, előbbiek viszont nem csökkennének a napi 1-2 vonat meghagyása miatt, hiszen a vasúti infrastruktúrát (pályakarbantartás, állomási személyzet) a vonatok számától függetlenül fenn kell tartani.

 

Vasúti járatritkítás lesz Heves megyében is, mutatjuk, hol

Pótlóbuszokat vetnek be helyette, de van, ahol még ezt sem. A RegionalBahn.hu értesülése szerint a járványhelyzet ürügyén, az utasok háta mögött drasztikus és értelmetlen vasúti járatritkításra készül az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a Közlekedéstudományi Intézet (KTI): június 6-tól 34 vonalon megszüntetik a vonatok jelentős részét, egy részük helyett pótlóbuszokat fognak közlekedtetni - közölte a Közlekedő Tömeg.

Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló