Megpróbálta átjátszani Eger polgármestere a Katona téri parkolóházat egy NER-közeli külsős cégnek?
Még nem telt el egy teljes hónap sem az M25-ös átadása óta, a Magyar Közút forgalomszámláló berendezései alapján azonban már most 3-4 ezer autó használja naponta, irányonként a gyorsforgalmi utat – írja az Egri Napok blog.
Az Eger és Budapest közötti menetidőt 10-20 perccel rövidítő M25-ön haladó autók egy része Andornaktálya és Kerecsend útjairól került át a gyorsforgalmi szakaszra, valamelyest így tehermentesültek ezek a települések, ezáltal hosszabb távon fenntarthatóvá vált Eger elérése. Andornaktályán eddig naponta körülbelül nyolcezer autó haladt keresztül, míg a 25-ös főúton nagyjából hatezer. Ez a szám 2033-ra 12 ezer és 11 ezer köré duzzadt volna az M25-ös nélkül, így viszont várhatóan stagnálni fog, vagy csak kisebb mértékben növekszik majd, hiszen a forgalom nagy részét elviszi az autóút.
Az Egri Napok cikke rámutat, hogy a kihasználtság várhatóan tovább nő majd a jövőben, részben a megszokás miatt, részben pedig azért, mert a navigációs alkalmazások közül a kisebbek, ritkábban frissülők egyelőre még a régi irányt ajánlja az Eger felé közlekedőknek, de idővel ezek is erre a szakaszra fogják ránavigálni a vezetőket.
(Indexkép: NIF Zrt.)
Hiába van M25-ös, rejtélyes okból a hosszabb úton mennek a buszok Egerből Budapestre