2024. április 20., Tivadar

Eger ügye

Emberek, tényleg lesz egy új, négysávos út Eger és az M3-as autópálya között!

Egri Ügyek/MTI 2019.11.30. 00:00

Boruljunk le kormányunk előtt, amely úgy fest, tényleg elintézte, hogy sok-sok éves huzavona és ígérgetés után legyen Egernek összeköttetése az M3-as autópályával. Egy 2X2 sávos úton 110-el száguldhatunk majd Egertől Füzesabonyig.

 

Miután a magyar kormány elhatározta, hogy minden megyei jogú városnak gyorsforgalmi kapcsolattal kell rendelkeznie, felülvizsgálták a terveket, és az derült ki, hogy több helyen a műszaki tartalom nem kellően indokolt, túl van tervezve. A vizsgálatok eredménye pedig arra vezetett, hogy kell egy új úttípus, amely 2x2 sávos gyorsforgalmi út fizikai elválasztással, viszont lehetővé teszi azt, hogy tervezzék eleve szintbeli csomópontokkal, kevesebb legyen a felüljáró, és elmaradjon a leállósáv - mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára pénteken az M1 aktuális csatorna reggeli műsorában.

 

Kifejtette: az új kategória bevezetése jelentős megtakarítást tesz lehetővé, miközben a forgalom biztonsága nem változik. Így gyorsforgalmi úton lehet majd közlekedni Békéscsabára, Kaposvárra és Egerbe. Az M gyorsút tehát egy új kategória, amelyet be kell vezetni ahhoz, hogy a tervezési munkát ki lehessen adni - mondta.

 

Az államtitkár elmondta, hogy a felülvizsgált műszaki tartalom alapján már szeptemberben kiírnak jó néhány közbeszerzési kivitelezési pályázatot, és december végéig mintegy 500 milliárd forint értékű pályázati felhívás jelenik majd meg.
    

Bizonyos összeghatár felett a beruházás úgynevezett nagyprojektté válik, az uniós támogatással épülő útszakasznak pedig meg kell felelnie bizonyos műszaki paramétereknek, hogy a támogatás megmaradjon - közölte Tasó László, aki emlékeztetett arra, hogy Magyarország járt már úgy, hogy nem kapta meg az uniótól remélt útépítési támogatást.
    

Az államtitkár beszélt arról is, hogy felül kell vizsgálni a hetvenes-nyolcvanas évek óta érvényes szabványokat is, mert eddig drágán épültek rossz minőségű utak, amelyek jelentős karbantartási kapacitásokat igényelnek.

 

(Indexképünk csak illusztráció, forrása: MTI)

Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló