Megpróbálta átjátszani Eger polgármestere a Katona téri parkolóházat egy NER-közeli külsős cégnek?
Egy szimpla utasként tesztelte Heves megye tömegközlekedését Vitézy Dávid. A Budapesti Közlekedési Központ volt vezérigazgatója most miniszteri biztos, akinek az a feladata, hogy kidolgozzon egy koncepciót, amely felvázolja a lehetséges irányokat a közösségi közlekedési szolgáltató cégek, különösen a Volán társaságok működésével kapcsolatban.
Vitézy Dávid összegzésként ennyit írt Facebook-oldalára: "Az elmúlt napokban Heves megyében jártam és sokat utaztam a helyi Volánnal. Eger buszállomása építészetileg az egyik legszebb az országban - de sajnos elég szerencsétlen fekvésű is. Mint oly sok nagyvárosunkban, tipikus probléma, hogy Egerben is a vasútállomástól távol van a buszpályaudvar, így jól működő busz-vonat csatlakozások nem működnek és a gyorsvonatokkal párhuzamos Budapest-Eger buszjáratok viszik az utasok jelentős részét, akik aztán a buszállomáson tudnak közvetlenül átszállni a térség más járataira. A sok városban tervezett vagy már épülő intermodális csomópontok programját ezért is kell folytatni, hogy a vasút versenyképessebb legyen és a térségi járatok a megyeszékhelyeken és nagyvárosokban közvetlenül csatlakozhassanak a vasúthoz."
Az utazásról írt beszámolójához néhány fotót is csatolt Vitézy, amelyeket kommentált is. Íme:
1. Eger a térség forgalmas központi buszállomása, elhelyezkedése azonban a vasúti pályaudvartól távoli, a kapcsolatok rosszak, hiányzóak.
2. Bár ez épp egy 10 évnél fiatalabb jármű, utastéri utastájékoztatás egyáltalán nincs az Eger-környéki helyközi járatokon.
3. Építészeti jelkép a hatvanas évekből az egri buszállomás, sajnos azonban az elmúlt évtizedek toldalékai és átfestéseinek nyoma jócskán látható.
5. Eger helyi közlekedését is a Volán végzi, a buszpark azonban itt is fiatalításra szorul.
6. A Szilvásváradon áthaladó vonal Magyarország egyik legszebb hegyvidéki vasútja, alagutakkal, völgyhidakkal, szerpentinekkel - a vonatok azonban napi néhány alkalommal járnak csak és tízzel cammognak.
7. Egerből a gyorsvonatok pontosan csatlakoznak a mellékvonalról érkező vonatokhoz - mégis, az egri forgalom nagy része a távoli buszállomás és az oda beérkező utasforgalom miatt főleg a közvetlen buszokkal utazik Budapestre. Ez a párhuzamosság megszüntethető lenne egy intermodális csomópont segítségével.
8. A környéken járva kihagyhatatlan, bár ez nem a hagyományos vasúti és buszos közszolgáltatás része: a 107 éves szalajkavölgyi kisvasút - az ország legforgalmasabb kisvasútja.
Fotók: Facebook/Vitézy Dávid